کد خبر: 904932
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
يك عضو شوراي عالي فضاي مجازي به متن پست اينستاگرامي حسن روحاني در مورد اينكه به مردم گفته شود تصميم براي فيلتر تلگرام در كجا گرفته شده است...

يك عضو شوراي عالي فضاي مجازي به متن پست اينستاگرامي حسن روحاني در مورد اينكه به مردم گفته شود تصميم براي فيلتر تلگرام در كجا گرفته شده است و محرمانه نداريم، درخواست كرد كه دولت متن توافقاتش با تلگرام را منتشر كند. عزت‌الله ضرغامي در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در شرايط فعلي مهم‌ترین مسئله حمايت جدي از پيام‌رسان‌هاي داخلي است؛ به دليل ماهيت تعاملي پيام‌رسان‌ها، قاعدتاً دولت بايد اقدامات ايجابي و سلبي مناسبي براي مصالح ملي داشته باشد.
عضو شوراي عالي فضاي مجازي ادامه داد: رئيس مركز ملي فضاي مجازي و وزير ارتباطات كه اركان اصلي سياست‌گذاري و اجرا در اين حوزه هستند هر دو منصوب رئيس جمهورند. اينكه دو قوه باهم دعوا دارند و يا قوه مقننه بايد قانون بگذارد، خب بروند با هم حل كنند. چرا اختلافات را به ميان مردم مي‌كشند؟ جلسه سران قوا «خاله‌بازی نيست» كه از دفتر اين به دفتر آن بروند و با لبخندهاي مصنوعي عكس يادگاري بگيرند؛ براي حل اين مسائل است.
عزت‌الله ضرغامي گفت: رئيس جمهور علاقه‌مند است كه با صداي بلند بگويد دولت مزاحم هيچ پيام‌رسان خارجي نيست. قبول! ولي اگر آن جوان روسي به تعهدات خود در مقابل جمهوري اسلامي ايران عمل نكرد و عملاً مردم را تحقير كرد و از دوپينگ فني و سياسي ما نهايت سوءاستفاده را كرد، رئيس جمهور براي حفظ استقلال كشور مي‌تواند سكوت كند؟ اگر محرمانه نداريم يا سفارشي داريم، بهتر است متن توافقات دولت با پيام‌رسان تلگرام براي اطلاع عموم منتشر شود.
گفتني است اخيراً بر اساس اظهارات مشاور محترم رئيس جمهور به دليل شانه خالي كردن از تعهدات، سرويس‌هاي اضافه‌اي كه به تلگرام داده‌شده بود توسط دولت حذف و بسته شد.

اذعان اصلاح‌طلبانه به عدم تحقق وعده‌های روحاني

حسن رسولي، از فعالان اصلاح‌طلب در سرمقاله روزنامه آرمان امروز به انتقادات علني اخير حسن روحاني از وزرايش اشاره كرده و مي‌نويسد: «با شناختي كه از آقاي حسن روحاني وجود دارد موضع‌گيري اخير وي داراي پيامدي از جنس جابه‌جايي در هيئت وزيران نيست. به نظر مي‌رسد طي ماه‌هاي اخير ميزان هجمه به دولت و حتي مداخله در تصميماتي كه ماهیتاً و قانوناً بر عهده دولت يا مراجعي مثل شوراي عالي امنيت ملي كه رئيس‌جمهور رياست آن را برعهده دارد، به طرز بي‌سابقه‌اي افزايش پيدا كرده و اين حجم از هجمه‌ها و مداخلات موجب شده تا رئيس‌جمهور به عنوان نفر دوم مملكت با اتخاذ چنين موضع‌گيري به دنبال انتقال پيام به منظومه‌هاي بيرون از دولت باشد. بر اساس اختيارات رئيس‌جمهور در قانون اساسي وي هر زمان كه تشخيص دهد مي‌تواند نسبت به جابه‌جايي هركدام از وزرا و همكارانش اقدام كند و اين مسئله نيازي به موضع‌گيري رسانه‌اي ندارد. از طرف ديگر كمتر از يك سال از عمر دولت دوازدهم مي‌گذرد و آقاي روحاني نشان داده كه به مسئله ثبات مديريت توجه ويژه دارد. از اين جهت به نظر نمي‌رسد كه تغيير يا جابه‌جايي در مجموعه دولت شكل بگيرد. »
در ادامه اين يادداشت آمده است كه «اينكه آقاي روحاني طي هشت ماه گذشته به نحو كافي نتوانسته به وعده‌های انتخاباتي خود جامه عمل بپوشاند، قضاوتي واقعي و انتظاري بحق است. »
روزنامه شرق هم در سرمقاله‌اي به قلم سردبير كه تحليل دولت‌هاي مختلف بود، اذعان داشت كه «دولت روحاني نيز در عرصه سياست داخلي چنان ناكارآمد عمل كرد كه ديگر نمي‌توان از آن انتظار هيچ كنشگري سياسي در سطح خرد‌ و كلان داشت. اگر اين مسائل گره بخورد به اوضاع بد اقتصادي مردم، آن‌گاه بايد نشست و ديد كه از دل اين جامعه سياسي چه پديد‌ه‌اي‌زاده خواهد شد. »

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار